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デイビッド テイラー
David Taylor
デイビッド・テイラー 所属 京都外国語大学 国際貢献学部 グローバルスタディーズ学科 職種 教授 |
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| 言語種別 | 英語 |
| 発行・発表の年月 | 2014/10 |
| 形態種別 | 論文 |
| 査読 | 査読あり |
| 標題 | Choosing the Sure Gain and the Sure Loss: Uncertainty Avoidance and the Reflection Effect |
| 執筆形態 | 共著 |
| 掲載誌名 | Journal of Consumer Marketing |
| 掲載区分 | 国外 |
| 出版社・発行元 | Emerald Group Publishing |
| 巻・号・頁 | 31(5),pp.351-359 |
| 著者・共著者 | David Taylor, *Subimal Chatterjee, Gizem Atav, Junhon Min |
| 概要 | The study investigates the role of uncertainty avoidance (UA) as a moderator of Prospect Theory's reflection effect (i.e., the simultaneous choice of a sure gain and a risky loss). Results supported hypothesis that higher-UA consumers, valuing certainty, will shun risk across both gains and losses (select the sure gain and the sure loss), and their choices will be inconsistent with the reflection effect. |