Takatoyo UMEMOTO
   Department   Kyoto University of Foreign Studies  ,
   Position   Associate Professor
Language English
Publication Date 2021/07
Type Academic Paper
Peer Review Peer reviewed
Title Japanese EFL learners’ speaking practice utilizing text-to-speech technology within a team-based flipped learning framework
Contribution Type Multiple author(s)
Journal Learning and Collaboration Technologies: New Challenges and Learning Experiences. HCII 2021. Lecture
Journal TypeAnother Country
Volume, Issue, Page 12784,pp.283-291
Responsible for 共同研究につき本人担当部分抽出不可能
Author and coauthor ◎Ishikawa, Y, Takamichi, S, Umemoto, T, Aikawa, M, Sakamoto, K, Yui, K, Fujiwara, S, Suto, A, & Nishiyama, K
Details 本研究では、音声合成技術を用いたスピーキング練習が、生徒の不安を軽減し、クラスメートの前で英語でプレゼンテーションを行うことに対する自己効力感を高めるという仮説を検証した。