Mami YOSHIDA
   Department   Kyoto University of Foreign Studies  Department of British and American Studies, Faculty of Foreign Studies
   Position   Professor
Language English
Publication Date 2012/04/01
Type Academic Paper
Title The interplay of processing task, text type, and proficiency in L2 reading (「読解中タスクとテキストタイプと英語力の相互作用」)
Contribution Type Single author
Journal 『Reading in Foreign Languages』
Volume, Issue, Page 24(1),pp.1-29
Responsible for (A4、総頁数129頁中30頁を担当)
Author and coauthor Mami Yoshida
Details 本研究は日本人学習者の英文読解時におけるタスクと、テキストタイプと言語の熟達度の影響を質的及び量的に調査した。英語の熟達度が異なる学習者103名が3種類の読解中タスク(発問解答、アウトライン、統制作業)のいずれかの条件で2種類のテキスト(説明文と物語文)を読み、直後と1週間後の筆記想起を量的または質的に比較した。また各要因の読解過程に与える影響を考察するために発話プロトコル法を用いて質的分析を行った