Rebecca Calman
Department Kyoto Junior College of Foreign Languages , Department of English Studies for Careers Position Professor |
|
Language | English |
Publication Date | 2015/07 |
Type | Academic Paper |
Peer Review | Peer reviewed |
Title | Characterizing Best Practices in an Extensive Reading Program |
Contribution Type | Multiple author(s) |
Journal | Ronso, Kyoto University of Foreign Studies |
Journal Type | Japan |
Publisher | 京都外国語大学・京都外国語大学短期大学部 |
Volume, Issue, Page | 85,pp.77-95 |
Author and coauthor | Aaron P. Campbell, Mami Yoshida, Midori Tanimura, Andy H. Clark, Rebecca Calman & Iain Davey |
Details | 本稿では、本学の多読プログラムのより有効な支援方法を探るために、多読で成果を上げている学生及び教員を対象にインタビュー調査を行った。その結果、学生たちは多読活動の意味を理解し、日々の生活に多読活動を組み込んでいることが明らかになった。成果を上げている教員に関しては、授業中に多読に関する話し合いの場を設けたり、読書時間を設け、積極的に支援していることが明らかになった。 |