Yasushige ISHIKAWA
   Department   Kyoto University of Foreign Studies  Department of British and American Studies, Faculty of Foreign Studies
   Position   Professor
Language English
Publication Date 2007/01
Type Academic Paper
Peer Review Peer reviewed
Title A Case Study in Curriculum Development: Designing Courses for Task-Centered Learning Using Multimedia English-Spanish CALL Team-Teaching Aids
Contribution Type Multiple author(s)
Journal The First International Workshop on Intercultural Collaboration (IWIC 2007) Proceedings
Journal TypeJapan
Volume, Issue, Page pp.359-372
Responsible for A4、総頁数14頁、共同執筆につき本人の担当部分抽出不可能
Author and coauthor Yasushige Ishikawa, Shinobu Suzuki, Masayuki Murakami, Shikiko Kawakami, Yasushi Tsubota, Masatake Dantsuji
Details 「CALL1(英語・スペイン語)」授業において、タスク活動を取り入れ、二つの準備段階と実践段階という三つのステップからなる授業デザインを設計・実践した。本授業の評価を通して、(1)タスクを取り入れた授業デザインとそのデザインを構成するここのステップで活動とが有機的に機能していること、(2)本授業を通して、リスニング力向上は実感されたこと、(3)学生コミュニケーションへの積極的な態度が育成されたことを報告した。