Tsutomu INAGAKI
Department Kyoto University of Foreign Studies , Position Associate Professor |
|
Language | English |
Publication Date | 2024/09 |
Type | Academic Paper |
Peer Review | Peer reviewed |
Title | Reciprocal relationship between motivation and engagement in out-of-class learning among Japanese undergraduates |
Contribution Type | Multiple author(s) |
Journal | Journal of Education and Learning |
Journal Type | Another Country |
Volume, Issue, Page | 14(1),pp.1-14 |
Authorship | Last author |
Author and coauthor | Takatoyo Umemoto, Tsutomu Inagaki |
Details | 本研究は、日本の大学生293名を対象に、課外学習(宿題)における動機づけとエンゲージメントの相互関係を検討したものである。縦断的調査と交差遅延パネルモデルにより、内発的調整と情動的エンゲージメントの間に正の相互関係が確認された。さらに、同一化的・取り入れ的調整は行動的エンゲージメントと関連し、外発的調整との関連は見られなかった。課外学習の促進には内的動機づけが重要であることが示された。 |