Kishio SAKAMOTO
   Department   Kyoto University of Foreign Studies  Department of British and American Studies, Faculty of Foreign Studies
   Position   Professor
Language English
Publication Date 2011/01/18
Type Academic Paper
Title Helping Students Prepare for TOEIC Tests: Mobile Assisted Language Learning Practices and the Development of Self-regulated Learning Skills
Contribution Type Multiple author(s)
Journal Mobile Learning 2011
Responsible for 教室での実験を担当
Author and coauthor Mutsumi Kondo, Yasushige Ishikawa, Kishio Sakamoto, Hidenori Shimomura, Craig Smith, Norihisa Wada
Details ニンテンドーDSを利用し、独自に開発した授業デザインが、学生の自主学習と英語力育成に及ぼす影響を考察した。事前・事後テスト、アンケート調査、事後インタビューを実施、その結果を分析した結果、ニンテンドーDSと授業デザインの組み合わせが、学習者の自主学習を促進し、英語運用能力向上に有効であることが明らかになった。