Reiko YAMAMOTO
   Department   Kyoto Junior College of Foreign Languages  , Department of English Studies for Careers
   Position   Professor
Language English
Publication Date 2015/03
Type Academic Paper
Peer Review Peer reviewed
Title Facilitating Japanese secondary school EFL students' awareness of their capacity to be autonomous learners.
Contribution Type Multiple author(s)
Journal L. Gómez Chova, A. López Martínez, & I. Candel Torres (Eds.), Proceedings of INTED2015 Conference
Journal TypeAnother Country
Volume, Issue, Page pp.1904-1909
Author and coauthor Yamamoto, R., Ikeda, A., Choja, M., Saito, E., Kondo, M., Ishikawa, Y., & Smith, J.
Details 日本の中学生に自律学習を意識させるために開発したワークシートを授業に取り入れ、半構造化インタビューと質問紙調査により実証した成果を報告した。また、英語学習における生徒の自律学習促進には教師とのコミュニケーションが大きな役割を果たすと結論づけた。