Reiko YAMAMOTO
Department Kyoto Junior College of Foreign Languages , Department of English Studies for Careers Position Professor |
|
Language | English |
Publication Date | 2015/03 |
Type | Academic Paper |
Peer Review | Peer reviewed |
Title | Facilitating Japanese secondary school EFL students' awareness of their capacity to be autonomous learners. |
Contribution Type | Multiple author(s) |
Journal | L. Gómez Chova, A. López Martínez, & I. Candel Torres (Eds.), Proceedings of INTED2015 Conference |
Journal Type | Another Country |
Volume, Issue, Page | pp.1904-1909 |
Author and coauthor | ◎Yamamoto, R., Ikeda, A., Choja, M., Saito, E., Kondo, M., Ishikawa, Y., & Smith, J. |
Details | 日本の中学生に自律学習を意識させるために開発したワークシートを授業に取り入れ、半構造化インタビューと質問紙調査により実証した成果を報告した。また、英語学習における生徒の自律学習促進には教師とのコミュニケーションが大きな役割を果たすと結論づけた。 |