リンジー モリ   Lynsey Helen Mori
  リンジー・モリ
   所属   京都外国語大学  外国語学部 英米語学科
   職種   講師
発表年月日 2023/11/25
発表テーマ Inquiry Learning in the Language Education Context in Japan
会議名 49th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
主催者 Japan's Association of Language Teachers
学会区分 国際学会
発表形式 シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)
単独共同区分 共同
国際共著 国際共著
国名 日本
開催地名 Tsukuba, Ibaraki, Japan
開催期間 2023/11/24~2023/11/27
発表者・共同発表者 Erin Noxon, Amelia Ijiri
概要 By reimagining traditional classroom roles, inquiry-based learning brings transformation to school culture and encourages educator self-reflection and teaching with new perspectives. Using inquiry promotes student-driven interests, problem-solving skills, and critical thinking, while enhancing language acquisition and social-emotional cognition. There is no exact checklist of steps to follow and at times it can feel ambiguous, but with reflection and intentional continuous learning, we hope our shared experiences prompt you on growth towards an inquiry mindset.