Aaron Campbell
   Department   Kyoto University of Foreign Studies  Department of Global Studies, Faculty of Global Engagement
   Position   Professor
Date 2015/09/18
Presentation Theme The Initial Effects of an Extensive Reading Program on Japanese University Students(日本の大学生に向けた多読プログラムの初期的効果について)
Conference The Third World Congress on Extensive Reading
Conference Type International
Presentation Type Speech (General)
Contribution Type Collaborative
Venue Higher Colleges of Technology, Dubai Men’s College, Dubai, UAE
Publisher and common publisher Campbell AP*, Clark AH
Details 日本のある小規模な私立大学では、新1年生全員の必修科目に多読が含まれている。各学生のそれまでの読書経験の程度を判定した後に行った学期前の調査(450人)では、研究者は学生の読書に対する姿勢と動機を、その読書戦略と読書行動と合わせて特定しようとした。その後、最終学期である3学期に再び学生に対する調査を行い、大幅な変化を見せた者やまったく変化のなかった学生を選んでインタビューも行った。講師はデータを提示した後、変化の(または変化がなかった)理由について、およびこうした結果を活かして今後プログラムを学生と教員のニーズにさらに適応させる方法について議論する。最後に、M-Readerがサポートする大規模なERプログラムの運営について助言を与える。質疑応答の時間を設ける。