Aaron Campbell
   Department   Kyoto University of Foreign Studies  Department of Global Studies, Faculty of Global Engagement
   Position   Professor
Date 2012/05/24
Presentation Theme The Washback Effects of Quizzing on Extensive Reading(多読プログラムにおける小テスト導入の波及効果)
Conference The 15th International CALL Research Conference
Conference Type International
Presentation Type Speech (General)
Contribution Type Collaborative
Venue Providence University, Taichung, Taiwan
Publisher and common publisher Campbell AP*, Atkins A
Details このセッションで講師は、Moodle Readerが多読の習慣に与える効果についての複合的な方法による調査の結果を説明する。このようなオンライン媒体を使用して読書を評価することの効果を、動機付けに関する現在の文献と、結果的に生じる読書戦略に対する潜在的波及効果との関連で説明する。定性的データによって、小テストが待っていることを知る学習者がどのように本を選び、読むかが明らかになる。最後に講師は、多読の評価にMoodle Readerを使うことを検討する教員に助言を与える。