Tsutomu INAGAKI
Department Kyoto University of Foreign Studies , Position Associate Professor |
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Date | 2011/03 |
Presentation Theme | Applying spontaneous inferences to our daily situation: Taking consumer behavior as an example |
Conference | the 9th Tsukuba International Conference on Memory |
Conference Type | International |
Presentation Type | Poster |
Contribution Type | Collaborative |
Venue | つくば国際会議場 |
Publisher and common publisher | 藤井 勉・野口友希 |
Details | 本研究は,社会的認知研究における自発的特性推論を,マーケティングなどの領域に応用することを目指したものである。自発的推論は特性に限ったものではなく,目標,感情など,様々な領域に拡張されている。本研究では,様々な商品(洗剤・シャンプー・飲料水)のキャッチコピーを使用した。参加者は商品のキャッチコピーを読み,そこから思いついた形容詞を記述した。今後の実験のための予備調査として,記述された形容詞を収集した。 |