Hajime NOZAWA
Department Kyoto University of Foreign Studies Department of British and American Studies, Faculty of Foreign Studies Position Professor |
|
Date | 2015/07/26 |
Presentation Theme | How to urge people to buy with words - cognitive scenarios underlying advertising copies in Japanese (「言葉でどのように人にものを買わせるかー日本語の宣伝コピーに見られる認知的シナリオ」) |
Conference | The 14th International Pragmatics Conference |
Conference Type | International |
Presentation Type | Speech (General) |
Venue | the University of Antwerp, Belgium |
Publisher and common publisher | Hajime Nozawa, Hideo Tominaga |
Details | 人々に商品やサービスを購入させる試みとしての宣伝コピーは、そのような発語媒体効果を意図した発話とみなすことができる。また、宣伝コピーは多くの場合、商品やサービスの購入を明示的には促さず、間接発話行為としての分析も可能である。本稿では、認知的なシナリオの観点から、宣伝コピーがシナリオのどの部分に言及することで、宣伝という行為を成立させようとしているのかを、いくつかの異なる商品やサービスごとに検討する。 |