研究者総覧
TOPページ
研究者総覧TOPページ
(最終更新日:2023-03-30 03:09:01)
アーロン キャンベル
Aaron Campbell
アーロン・キャンベル
所属
京都外国語大学 国際貢献学部 グローバルスタディーズ学科
職種
准教授
■
学会発表
1.
2021/08/13
Learner Audio Use in a Large Extensive Reading Program(Extensive Reading Around the World)
2.
2021/08/13
Transitioning a University Extensive Reading Program from Print to Digital Books: M-Reader to Xreading(Extensive Reading Around the World)
3.
2021/03/24
TGT Cooperative Learning(eLearning Success Summit: Cracking the Code on Learner Engagement)
4.
2021/02/07
Learner Audio Preferences in a Large Extensive Reading Program(17th Annual CamTESOL Conference)
5.
2020/11/18
The Changing Face of Community Engagement and International Collaboration(4th APUCEN Summit 2020)
6.
2020/02/01
Guided Visualization for Developing Transcultural Awareness in the EFL Classroom(40th Thai TESOL & PAC International Conference 2020)
7.
2019/02/21
Readers4Readers III: Reading Our Way to a Better World in the Faculty of Global Engagement(KUFS Winter FD Seminar 2019)
8.
2018/11/25
Xreading: Supporting Readers in Developing Nations(JALT 2018 - Diversity and Inclusion)
9.
2018/02/18
The Extensive Reading Program at KUFS: Structure and Practice(The 11th Kansai Japan Extensive Reading Association Seminar)
10.
2017/09/05
Building Bridges through Socially Responsible Learning(UKFIET International Conference on Education and Development)
11.
2017/02/18
Readers4Readers: Reading for a Better World at KUFS(13th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching)
12.
2016/05/21
Implementations of M-Reader at Two Universities in Kyoto’(京都の2大学におけるM-Reader導入について)(PanSIG International Conference 2016)
13.
2015/09/19
Motivating Learners in a Large Extensive Reading Program(大規模な多読プログラムによる学習者への動機付け)(The Third World Congress on Extensive Reading)
14.
2015/09/18
The Initial Effects of an Extensive Reading Program on Japanese University Students(日本の大学生に向けた多読プログラムの初期的効果について)(The Third World Congress on Extensive Reading)
15.
2015/06/07
M-Reader with Improved Functionality Gets Results(機能向上後のM-Readerが結果を出した)(JALTCALL 2015)
16.
2015/06/06
Motivational Factors of M-Reader(M-Readerを用いることの動機付けの要素)(JALTCALL 2015)
17.
2014/11/21
MoodleReader/M-Reader Progress and User Sharing(MoodleReader・M-Readerの進展と利用者による共有)(JALT 2014: Conversations Across Borders)
18.
2014/09/28
Best Practices in a Large Scale Extensive Reading Program(大規模な多読プログラム導入のベストプラクティス)(ER Seminar 2014)
19.
2014/09/28
Getting Started with M-Reader(M-Readerを始める)(ER Seminar 2014)
20.
2013/09/13
Building a Large Extensive Reading Program with MoodleReader(MoodleReaderを用いて多読プログラムの構築)(The Second World Congress in Extensive Reading)
21.
2013/09/13
The Present and Future of Moodle Reader and M-Reader(Moodle ReaderとM-Readerの現在と将来)(The Second World Congress in Extensive Reading)
22.
2013/05/11
Moodle Reader を使った多読活動におけるSuspicious Activity機能の活用(Kansai Chapter LET Conference 2013)
23.
2013/02/27
外大に多読文化を広めよう!(2012年度冬季専任教員研修会 ポスターセッション)
24.
2012/08/07
Using Moodle Reader to Support Extensive Reading(Moodle Readerを用いて多読プログラムをサポートする)(外国語教育メディア学会第52回全国研究大会)
25.
2012/05/24
The Washback Effects of Quizzing on Extensive Reading(多読プログラムにおける小テスト導入の波及効果)(The 15th International CALL Research Conference)
26.
2012/02/18
Guided Imagery in Language Learning(言語学習における画像使用について)(The 17th International NELTA Conference)
27.
2011/09/03
Developing Quizzes for MoodleReader(MoodleReaderのための小テストを開発する)(The First Extensive World Reading Conference)
28.
2011/09/03
Implementing the Moodle Reader Module(Moodle Readerモジュールを導入する)(The First Extensive World Reading Conference)
29.
2008/08/05
A CALL Project with Low Level EFL Students(外国語としての低レベルの英語学習者へのCALLプロジェクト)(WorldCALL 2008 – CALL Bridges the World)
30.
2008/08/05
Using Mobile Phones in the EFL Classroom(外国語としての英語教育に携帯電話を活用する)(WorldCALL 2008 – CALL Bridges the World)
31.
2008/05/31
Using Mobile Phones in the Japanese University EFL Classroom(日本の大学で外国語としての英語教育に携帯電話を活用する)(JALTCALL 2008 - New Frontiers in CALL: Negotiating Diversity)
32.
2007/11/22
Using CALL with Lower Level University Students(低学力の大学生に向けたCALLプログラムの活用)(JALT2007 - Challenging Assumptions: Looking In, Looking Out)
33.
2007/06/02
A Comparison of DynEd and ALC English Language CALL Software(DynEdとALC English Language CALL Softwareの比較)(JALTCALL 2007 - CALL: Integration or Disintegration)
34.
2007/06/02
Motivating Lower Level EFL Learners with Flickr(Flickrを用いた低レベル英語学習者を動機付け)(JALTCALL 2007 - CALL: Integration or Disintegration)
35.
2006/11/02
Language Learning Ecologies in EFL(外国語としての英語学習の循環作用)(JALT2006 - Community, Identity, Motivation)
36.
2006/11/02
Using Weblogs in Language Learning Classrooms(言語学習の教室におけるブログの活用)(JALT2006 - Community, Identity, Motivation)
37.
2006/06/22
P2P E-Learning(学生相互に学び合う電子学習)(iX Conference 2006)
38.
2006/06/14
An Introduction to E-Portfolios(電子ポートフォリオの導入)(Friends World Program World Conference 2006)
39.
2006/06/03
Rip, Mix, and Burn: creating Personal Language Learning Environments to enhance EFL classes(破る・混ぜる・燃やす:外国語としての英語学習の環境づくり)(JALTCALL 2006 - Designing CALL for Wired and Wireless Environments)
40.
2005/11/18
P2P Weblogging in EFL/ESL and the Dekita.org Project(外国語としての英語学習/第二言語としての英語学習用の相互学習用ブログとDekita.orgプロジェクト)(Webheads in Action Online Convergence 2005)
41.
2005/07/20
Blogstreams(Blogstreamsについて)(TappedIn Summer Festival 2005: Creating Connections Through Collaboration)
42.
2005/06/04
The Use of Livejournal in EFL Classes(外国語としての英語学習においてLivejournalの活用)(JALTCALL 2005 - Glocalization Through CALL: Bringing People Together)
43.
2005/05/06
Bringing Learners, Tutors, and Mentors Together through Webpublishing: Blogstreams and Dekita.org(学習者・チューター・メンターをウェブ出版でつなぐ:BlogstreamsとDekita.org)(23rd Tutor Mentor International eConference)
5件表示
全件表示(43件)
■
著書・論文歴
1.
著書
Target on Business and the TOEIC Test Vocabulary(ビジネスとTOEICテストの語彙ターゲット) (共著) 2015/01
2.
論文
An emergency shift from paper to digital books in a large-scale extensive reading program at a Japanese university : Effects on learner performance and experience Ignis 1,pp.1-26 (共著) 2021/12
3.
論文
English for Global Studies: Course Design and Implementation SELL 35,pp.23-38 (単著) 2019/04
4.
論文
Extensive Reading: Change Yourself! Readers4Readers: a sponsored reading challenge(多読「自分を変えよ!」Readers4Readers: スポンサー付の多読チャレンジ) GAIDAI BIBLIOTHECA(図書館報) 215,pp.5-5 (単著) 2017/01
5.
論文
Extensive Reading: Change Yourself! Getting the Most Out of M-Reader(多読「自分を変えよ!」M-Readerを最も効果的に活用する) GAIDAI BIBLIOTHECA(図書館報) 213,pp.5-6 (単著) 2016/07
6.
論文
Characterizing Best Practices in a Large-Scale Extensive Reading Program(大規模多読プログラムにおけるベストプラクティスの特徴) 研究論叢 86,pp.77-96 (共著) 2016/01
7.
論文
Extensive Reading in a Foreign Language 1(外国語による多読1): 多読を効果的に進める方略とは GAIDAI BIBLIOTHECA (図書館報) 209,7-7頁 (共著) 2015/07
8.
論文
Using Moodle Reader to Support Extensive Reading(Moodle Readerを用いて多読をサポートする) SELL 30,pp.1-18 (単著) 2014/04
9.
論文
The Washback Effects of Quizzing on Extensive Reading(多読の小テストが引き起こす波及効果) The Medium Matters Proceedings pp.54-56 (共著) 2012/05
10.
論文
Implementing the MoodleReader Module(MoodleReader Moduleを導入する) Extensive Reading World Congress Proceedings 1,pp.101-104 (単著) 2012/01
11.
論文
TOEFL iBT Training in the CALL Classroom(CALL教室におけるTOEFL iBTトレーニング) JaltCALL Journal 7(2),pp.217-229 (共著) 2011/08
12.
論文
Start with Student Passion(学生の情熱から始めよう) Po 'okela Hawaii Pacific University 43,pp.7-7 (単著) 2009/05
13.
論文
Using DynEd and ALC with Low Level University Freshman(低レベルな大学新入生の教育にDynEdとALCを活用する) JaltCALL Journal 4(3),pp.37-53 (共著) 2008/12
14.
論文
A CALL Project with Low Level EFL Students(外国語としての英語学習をする低レベルの学生とのCALLプロジェクト) World CALL 2008 Conference Proceedings (共著) 2008/11
15.
論文
Of Skype and Paddle Snakes: a Love of Play and Conversation(スカイプとPaddle Snakesについて:遊びと会話への愛着) Bilingual Japan 17(2) (単著) 2008/08
16.
論文
Motivating Language Learners with Flickr(Flickrを用いて語学学習者を動機づける) TESL-EJ 11(2) (単著) 2007/04
17.
論文
Adopting ELGG for Electronic Learning Portfolios(ELGGを電子学習ポートフォリオに適用する) Society for Technology and Teacher Education International Conference Proceedings 2007 pp.158-163 (共著) 2007/03
18.
論文
P2P and Learning Ecologies in EFL/ESL(外国語としての英語/第二言語としての英語学習における学生間相互学習と学びの循環作用) Teaching English with Technology 6(3),pp.5-17 (共著) 2006/07
19.
論文
In Blogging, the Benefits of Exposure Are Worth the Risk(ブログを公表することは、それに伴うリスクを負ってでも価値あることである) Essential Teacher: Compleat Links 2(4) (単著) 2005/10
20.
論文
Weblog Applications for EFL/ESL Classroom Blogging: A Comparative Review(外国語としての英語/第二言語としての英語の教室におけるブログ教育におけるウェブログ・アプリケーションの活用) TESL-EJ 9(3) (単著) 2005/07
21.
論文
Elgg – A Personal Learning Landscape TESL-EJ 9(2) (共著) 2005/04
22.
論文
Livejournal: Social Software for Authentic Communication in EFL Classes The Internet TESL Journal 10(9) (単著) 2004/09
23.
論文
The Experience of Computer Supported Cooperative Learning Using Weblogs in the University Classroom: a phenomenological case study Master's thesis (単著) 2003/10
24.
論文
Weblogs for Use with ESL Classes The Internet TESL Journal 9(2) (単著) 2003/02
5件表示
全件表示(24件)
■
学歴
1.
2001/10~2003/10
University of Sheffield Graduate School of Education 修士課程修了 Master of Education
2.
1990/08~1994/08
University of Michigan Literature, Sciences & Art Interdisciplinary Studies 卒業 Bachelor of General Studies
■
職歴
1.
2018/04~
京都外国語大学 国際貢献学部 グローバルスタディーズ学科 准教授
2.
2017/04~2018/03
京都外国語大学 外国語学部 英米語学科 准教授
3.
2011/04~2017/03
京都外国語大学 外国語学部 英米語学科 講師
4.
2009/04~2011/03
立命館大学 国際経営学部 講師
5.
2005/04~2009/03
京都産業大学 全学共通教育センター 講師
6.
2002/04~2005/03
龍谷大学 国際文化学部 非常勤講師
7.
2002/04~2003/03
滋賀医科大学 非常勤講師
5件表示
全件表示(7件)
■
主要学科目
Extensive Reading, CALL, TEFL
■
所属学会
1.
2005/04~2009/03
米国第二言語として英語教育学会
2.
2005/04~
全国語学教育学会
■
授業科目
1.
Intercultural Communication in Practice Ⅱ
2.
Integrated Skills Workshop
3.
Community Engagement S4
4.
Extensive Reading for World Knowledge
5.
Digital Communication
6.
English Communication for Global Studies Ⅰ
7.
English Communication for Global Studies Ⅱ
8.
Intercultural Communication in Practice Ⅱ
5件表示
全件表示(8件)
■
社会における活動
1.
2020/01~2022/06
(理事会メンバー) 同志社国際学院国際部理事会
2.
2010/10~2020/03
(ボランティア活動)京都市岩倉図書館「えいごタイム」ネイティブ講師(毎月開催)
3.
2009/11~
(ボランティア活動)岩倉幡枝町 伝統保存会会員
■
研究課題・受託研究・科研費
1.
2013/04~2016/03
MoodleReaderの普及に向けて:最適化と効果の研究(京都産業大学・ロブ・トーマス代表) 基盤研究(C)
■
委員会・協会等
1.
2011/09/01~
TESL-EJ (Electronic Journal) Technical Editor