|
(最終更新日:2024-11-21 03:09:03)
|
■ 学会発表
|
■ 著書・論文歴
1.
|
著書
|
Gibson, I.R. (2024) Stoic Sayings for Alleviating Anxiety: Epictetus, Stoic Philosophy, and the Art of Cognitive Distancing, In Maher, K., & Curry, N. (Eds). Psychology-Based Activities for Supporting Anxious Language Learners: Creating Calm and Confident Foreign Language Speakers. London: Bloomsbury. pp.73-81 (共著) 2024/05
|
2.
|
論文
|
Peace Education Practices SELL (39),pp.69--85 (単著) 2023/03
|
3.
|
論文
|
An Interview with Craig Smith Discussing Peace
Education and Education for Peace SELL 38 (単著) 2022/03
|
4.
|
論文
|
The Roots of Civic Engagement 研究報告集 SELL 第 36 号 36,pp.23-38 (単著) 2020/03
|
5.
|
著書
|
Gibson I.R. (2019). Practicing Peace Education: Learning Peace and Teaching Peace with Betty Reardon. In Dale T. Snauwaert (Ed.). Betty A. Reardon: Pioneers in Science and Practice, Springer Cham 207-215頁 (共著) 2019/06
|
6.
|
著書
|
Gibson I. R., & Reardon B.A. (2007). Human Security: Towards Gender Inclusion. In G. Shani, Makoto Sato et al, (Eds), Protecting Human Security in a Post 9/11 World: Critical and Global Insights. London: Palgrave Macmillan. (間の安全保障: ジェンダー、インクルージョンに向けて」(人間の安全保障をポスト9/11の世界でどのように保護するべきか: 重要かつグローバルな見識) 50-63頁 (共著) 2007/01
|
7.
|
著書
|
An Economic Primer: Foundations in the Study of Economics (経済学入門:経済学の研究における基礎知識) 17-36,-57-74頁 (共著) 2010/02
|
8.
|
論文
|
Teach Peace: Peace and Conflict Studies through the medium of Peace Education (SELL 35) SELL 35,83-93頁 (単著) 2019/03
|
9.
|
論文
|
Civic Engagement Practices in the Classroom and Community (SELL 34) (教室内と地域社会における公民としての実践(京都外国語大学英米語学科研究会『SELL』にて近日近刊) SELL 34,73-83頁 (単著) 2018/03
|
10.
|
論文
|
Actors for Peace and Action for Peace in Japan (平和活動をする日本の能動者達) Peace Review 28(1),99--107頁 (単著) 2016/02
|
11.
|
論文
|
Expanding the Landscape of Peace Education: Promoting Development and Environment, Human Rights and Disarmament (平和教育の視点の拡大: 開発と環境 、人権と軍縮の推進) Asia Mindanaw Dialogue on Peace and Development 1,57--94頁 (単著) 2014/05
|
12.
|
論文
|
State, Society and Japan’s Peace Actors (1868-1945) (国家、社会と日本の平和促進者達(1868-1945) 立命館大学 『国際研究学誌』 26(2),87-24頁 (単著) 2013/10
|
13.
|
論文
|
Peace Problems in Pre-War Japan (戦前の日本にあった平和の問題) 立命館大学 『国際研究の年次 レビュー』 11,41-83頁 (単著) 2012/12
|
14.
|
論文
|
Japan’s Peace Actors and Their Socio-political Origins (日本の平和促進者達とその社会的・政治的起源) ”The Peace and Conflict Review” 7(1),1-24頁 (単著) 2012/10
|
15.
|
論文
|
Human Security: A Framework for Peace Constructs, Gendered Perspectives and Cosmopolitan Security (人間の安全保障:平和構築、ジェンダーの視点や世界主義的安全確保のための枠組み) ”Journal of Peace, Conflict & Development” (平和、紛争と開発) 17 (単著) 2011/11
|
16.
|
論文
|
Flowers in the cracks: war, peace and Japan’s education system (亀裂の中の花々: 戦争、平和と日本の教育制度) ”Journal of Peace Education” 8,101-126頁 (単著) 2011/07
|
17.
|
論文
|
An Education for Peace: Peace Education in Theory and Practice (平和のための教育:平和教育の理論と実践) 『政策科学』 18(3),101-124頁 (単著) 2011/06
|
18.
|
論文
|
Engaging Peace: SCI Peace Education within Japanese Higher Education (平和を係合させる:日本の高等教育の中のSCI平和教育) 立命館大学 『国際研究の年次 レビュー』 9,45-80頁 (単著) 2010/12
|
19.
|
論文
|
The ‘Global 30’ Project and Japanese Higher Education Reform: An Example of a ‘Closing in’ or an ‘Opening up’?(Global 30のプロジェクトと日本の高等教育の改革: 「Closing in (閉鎖)」あるいは「Opening up(解放)」か) Globalisation、Societies and Education. Taylor & Francis (Routledge)(ロンドン、英国) 8,(4.),461-467頁 (共著) 2010
|
20.
|
論文
|
Preparing Japanese Students for English-Medium Instruction in International Studies: Methodology and Practices in the IIIS International Public Service Program (日本人学生に国際学的英語のための教育指導をする: IIIS国際公共サービスプログラムの中の方法論と実践) 立命館大学 『国際研究学誌』 22,127-140頁 (共著) 2009/12
|
21.
|
論文
|
“Constructive Radicalism” and its positioning within Peace Education (「建設的急進主義」平和教育内での位置付け) 立命館大学 『国際研究の年次 レビュー』 8,69-83頁 (単著) 2009/12
|
22.
|
論文
|
Good-Bye to All That? Eclipsing Empires, Eclipsing Ideologues and Emerging Models of Citizenry, Peace, Conflict & Development (全てを手放すか?帝国とイデオロギーの欠損と新たなる市民としての基盤) ”Journal of Peace, Conflict & Development” (平和、紛争と開発) 14,1-15頁 (単著) 2009/11
|
23.
|
論文
|
Transforming Inequitable Conditions of Globality: Belief Systems, Consciousness and Culture (グローバル性における不公平な条件を変換する: 信仰システム、意識と文化) 立命館大学 『国際研究の年次 レビュー』 7,69-83頁 (単著) 2008/12
|
24.
|
論文
|
Down and Out in Globality: The Violence of Poverty, The Violence of Capital (グローバル性における見識:貧困と資本の暴力) ”Journal of Peace, Conflict & Development” (平和、紛争と開発) 12,1-35頁 (単著) 2008/08
|
25.
|
論文
|
Processes of Global Citizenship (地球市民の進化プロセス) 立命館大学 『国際問題』 6,53-76頁 (単著) 2008/07
|
26.
|
論文
|
Globality’s Triune: Citizen-Driven Responses to Poverty, Violence and Inequitable Systems of Capital (グローバル性の三位一体:貧困、暴力と資本の不公正システムに対する市民主導型の対応) 立命館大学『国際研究の年次 レビュー』 6,1-20頁 (単著) 2007/12
|
27.
|
論文
|
Resource Wars: Oil Movement in Syria During the Iran-Iraq War (資源戦争: 戦中のイラン・イラクの石油に関するシリアの動き) 立命館大学 『国際研究の年次 レビュー』 5,107-124頁 (単著) 2006/12
|
28.
|
論文
|
Teaching the Model United Nations - A Content Based Course (模擬国連について教授するにあたって−内容に基づいたコース) 『成安 年次ジャーナル』 13,81-97頁 (単著) 2006/01
|
29.
|
論文
|
Combating the Impact of Globalization on Labor: How Principles of Instructional Psychology can Support Worker Skills in the Global Market (労働のグローバル化に関する影響との闘い: 指導心理学の原則がグローバル市場での労働者の能力をどのようにサポートできるか) 立命館大学 『言語と文化』 17(2),167-178頁 (単著) 2006/01
|
30.
|
論文
|
The War System, the Citizen and Nonviolent Activism (戦争システム、市民と非暴力行動主義) 立命館大学 『国際研究の年次 レビュー』 4,1-8頁 (単著) 2005/12
|
31.
|
論文
|
Human Security Post 9-11: Gender Perspectives and Security Inclusion (人間の安全保障〜ポスト9/11〜 :ジェンダーの視点とセキュリティ・インクルージョン) 立命館大学 『国際研究の年次 レビュー』 3,157-175頁 (単著) 2004/12
|
32.
|
論文
|
The Model United Nations: A Simulation for Introducing Students to Global Issues (模擬国連:グローバル問題に学生を導入するためのシミュレーション) 立命館大学 『言語と文化』 16,17-28頁 (単著) 2004/07
|
33.
|
論文
|
The Race to the Bottom- Globalization or Brand Imperialism? (底辺への競争: グローバル化か、あるいはブランド帝国主義か?) 立命館大学 『国際研究の年次 レビュー』 2,59-73頁 (単著) 2003/12
|
34.
|
論文
|
How Language Use Affects Social Identity (言語が社会的アイデンティティーにどのような影響を与えるか) 『成安 年次ジャーナル』 12,83-94頁 (単著) 1999/09
|
35.
|
論文
|
Teaching Large EFL Classes (大人数のEFLクラスを教えるにあたって) 『成安 年次ジャーナル』 11,1-4頁 (単著) 1998/05
|
36.
|
論文
|
Communicative Language Teaching and its place in EFL Teaching (交流言語学教育とEFL教育においての必要性) 『成安 年次ジャーナル』 10,13-23頁 (単著) 1997/03
|
5件表示
|
全件表示(36件)
|
|
■ 学歴
|
■ 職歴
|
■ 教育上の能力
|
■ 主要学科目
平和教育専門 Peace Education公民としての関与 Civic Engagement, Critical Pedagogy
|
|
■ 所属学会
|
■ 職務上の実績
|
■ 資格・免許
|
■ 授業科目
|
■ 社会における活動
|
■ 研究課題・受託研究・科研費
|
■ 講師・講演
|
■ 委員会・協会等
|
■ 受賞学術賞
|
■ 担当経験のある科目
1. |
模擬国連 Model United Nations (Academic Advisor)(JUEMUN)
|
|