photo
    (最終更新日:2022-08-16 03:08:40)
  イズミ ヒロアキ   Hiroaki IZUMI
  泉 宏朗
   所属   京都外国語大学  ランゲージセンター
   職種   講師
■ 学会発表
1. 2021/06/29 Interactional management of the presence or absence of nurses in and around the opening phase of Japanese rehabilitation team meetings(17th International Pragmatics Conference)
2. 2020/08/08 The sequential structure of search procedures in Japanese rehabilitation team interaction(115th American Sociological Association Annual Meeting)
3. 2019/07/03 The search for institutional care facilities in Japanese rehabilitation team interaction(International Institute for Ethnomethodology and Conversation Analysis Conference)
4. 2018/07/13 Reaching a plateau after stroke: Decision-making practices in rehabilitation team meetings(5th International Conference on Conversation Analysis)
5. 2017/07/17 A technical analysis of scaling in rehabilitation team talk(15th International Pragmatics Conference)
全件表示(9件)
■ 著書・論文歴
1. 論文  The search for discharge facilities in Japanese rehabilitation team interaction Human Studies 45(2),pp.361-387 (単著) 2022/05 Link
2. 論文  Use of the functional independence measure in Japanese rehabilitation team interaction Discourse Studies 21(6),pp.660-689 (単著) 2019 Link
3. 論文  Regrading and implicature: Sequential structures of mobility scales in Japanese rehabilitation team interaction Journal of Pragmatics 150,pp.111-132 (単著) 2019 Link
4. 論文  A technical analysis of scaling in rehabilitation team talk Journal of Pragmatics 121,pp.1-24 (単著) 2017 Link
5. 論文  Help-search practices in rehabilitation team meetings: A Sacksian Analysis Human Studies 40(3),pp.439-468 (単著) 2017 Link
全件表示(6件)
■ 学歴
1. 2006/08~2016/12 ハワイ大学 人類学 博士課程修了 Ph.D.
2. 2004/09~2005/08 エディンバラ大学 社会人類学 修士課程修了 Master of Science
3. 2003/09~2004/08 エディンバラ大学 応用言語学 修士課程修了 Master of Science
4. 1997/04~2003/03 文教大学 英米語英米文学部 卒業 学士号
■ 職歴
1. 2020/04~ 京都外国語大学 ランゲージセンター 講師
2. 2018/04~2020/03 京都外国語大学 国際言語平和研究所 嘱託研究員
3. 2019/09~2020/03 京都外国語大学 英米語学科 非常勤講師
4. 2019/04~2020/03 京都外国語短期大学 キャリア英語科 非常勤講師
5. 2012/08~2015/05 ハワイ大学人類学部 Teaching Assistant
■ 教育上の能力
●教育方法の実践例
1. 2021/04/01~ ITTPC (International Tutor Training Program Certification)に則したピアチューター研修の実施
●作成した教科書、教材
1. 2021/02/01~ ITTPC (International Tutor Training Program Certification)に則したピアチューター研修教材の開発
■ 授業科目
1. TOEIC Listening Ⅰ
2. TOEIC Reading Ⅲ
3. TOEIC Workshop Ⅰ
4. TOEIC Workshop Ⅱ
5. TOEIC総合対策Ⅰ
全件表示(6件)
■ 社会における活動
1. 2022/04~ 論文査読担当 Routledge
2. 2020/01~2020/05 論文査読担当 De Gruyter