研究者総覧
TOPページ
研究者総覧TOPページ
(最終更新日:2025-09-01 03:09:10)
レベッカ カルマン
Rebecca Calman
レベッカ・カルマン
所属
京都外国語短期大学 キャリア英語科
職種
教授
■
学会発表
1.
2024/09/12
Managing Large Classes: Issues and Suggestions(Kyoto University of Foreign Studies Faculty Development)
2.
2024/09/12
生成系AIとDX時代の大学教育〜活用事例、課題と展望(Faculty Development Kyoto Gaidai Subcommittee Number Seven)
3.
2024/08/03
Readers' Guidance, Support for Learners' Book Choices through Book Lists, Displays, Book Reviews and Book Talk(Extensive Reading Semina)
4.
2023/09/12
Faculty Development Teaching Techniques(Faculty Development Kyoto Gaidai)
5.
2021/08/13
Learner Audio Use in a Large Extensive Reading Program(English Reading around the World (virtual))
6.
2021/08/13
Transitioning a University Extensive Reading Program from Print to Digital Books:M-Reader to Xreading(English Reading around the World (virtual))
7.
2021/02/07
Learner Audio Preferences in a Large Extensive Reading Program(17th CamTESOL Conference)
8.
2018/05/06
The Influence of Bibliographies and Book Displays on Motivation for Extensive Reading(The Fourth World Congress on Extensive Reading)
9.
2005/11/26
Oral Testing in the Communicative Classroom(コミュニケーション活動を重視したスピーキングテスト)(JALT Kobe Chapter Meeting)
10.
2004/11/22
Oral Testing in the Communicative Classroom(コミュニケーション活動を重視したスピーキングテストについて)(JALT national conference)
11.
1985/09
Community Newsletter Lamppost(コミュニティーニュースレター)(Lamppost)
5件表示
全件表示(11件)
■
著書・論文歴
1.
著書
Lowe, Douglass.
Phrasal Signifier Grammar of the English Language
. Edited by Rebecca Calman. Published 2025. Print Only. 2025/04
2.
著書
一歩進める英語学習・研究ブックス メタファーで読み解く 英語のイディオム (共著) 2022/05
3.
著書
Departure English Expression II Revised. (共著) 2018/04
4.
著書
Departure English Expression Ⅰ revised 【平成30年度用】 (共著) 2017/12
5.
著書
Departure
English Expression I Revised (共著) 2016/03
6.
著書
Departure English Expression 2 (ディパーチャー 英語表現2) (共著) 2014/02
7.
著書
Learner Centered Speaking Activities (単著) 2011/12
8.
著書
Ready to Start: Developing the Four Skills (v. 1, 2, and 3 Beginning, Intermediate and Advanced) (共著) 2009/01
9.
著書
PICKE'S HOUSE (共著) 2008/06
10.
論文
Ellsworth, Sherman and Corse: Some Name Choices for American Boys Inspired by Union Public Figures of the American Civil War SELL (単著) 2024/03
11.
論文
An Emergency Shift from Paper to Digital Books in a Large-scale Extensive Reading Program at a Japanese University: Effects on Learner Performance and Experience. Ignis 1,pp.1-26 (共著) 2021/12
12.
論文
Effects of Book Displays on Library Circulation Patterns Some Results from an Extensive Reading Program SELL XXXVII,pp.83-96 (単著) 2021/03
13.
論文
Integrating Critical Thinking Activities into the English Communication Lesson. SELL 35,pp.1-21 (単著) 2019/03
14.
論文
The Influence of Bibliographies and Book Displays on Motivation for Extensive Reading Proceedings of the Fourth Extensive Reading World Congress pp.276-284 (単著) 2018/06
15.
論文
Designing Classroom Activities for Learning Idioms: Comparing Metaphor Awareness Method and Translation Method Kenkyu Ronso LXXXXIX,pp.129-146 (共著) 2017/07
16.
論文
Characterizing Best Practices in an Extensive Reading Program Ronso, Kyoto University of Foreign Studies 85,pp.77-95 (共著) 2015/07
17.
論文
メタファーで学ぶイディオム 京都外国語大学『研究論叢』 85,25-43頁 (共著) 2015/07
18.
論文
Developing a Four Skills Academic Course in Cross-Cultural Studies Ronso, Kyoto University of Foreign Studies (79),pp.421-428 (単著) 2012/07
19.
論文
Oral Testing in the Communicative Classroom(コミュニケーション活動を重視したスピーキングテスト) Bradford-Watts, Ikeguchi, and Swanson (eds.) 『JALT2004 Proceedings』(DVD) (共著) 2005/08
20.
論文
“Oral Testing for Conversation Skills.” Kansai University Forum for Foreign Language Education, volume 3, March 2004 3,pp.1-16 (共著) 2004/03
21.
論文
Learning Journals: Various Approaches Used in a University Level EFL Setting (ジャーナルによる学び-大学レベルのEFL環境における様々なアプローチ) 関西大学 教育研究機構『外国語教育フォーラム』第2号 75-91頁 (共著) 2003/03
22.
論文
Communication I Syllabus: Designed by Consensus 関西大学 教育研究機構『外国語教育フォーラム』創刊号 1,pp.31-46 (共著) 2002/03
23.
論文
Women in Russian Revolutionary Movements(ロシア革命における女性) Jounal of Historical Inquiry 14,23-41頁 (単著) 1987/01
24.
その他
Extensive Reading: Change Yourself! “Find Something Good to Read!” Kyoto University of Foreign Studies, Library report (214),pp.5-5 (単著) 2017/10
25.
その他
Extensive Reading in a Foreign Language 4 "How to Choose a Book for Extensive Reading" Kyoto University of Foreign Studies, Library report (211) (単著) 2016/01
26.
その他
新カリキュラムにおける3年次のリスニング・ライティング統合型授業のありかた (レベッカ・カルマン) 2007/12
27.
その他
It Works in Practice English Teaching Professional No.26 22-23頁 (共著) 2002/01
5件表示
全件表示(27件)
■
学歴
1.
~1988/04
アメリカ合衆国 カルフォルニア州立大学ロサンゼルス校 人文学部 歴史学科卒業 歴史・人類学研究科 修了 Teaching Credentials
2.
1988/01/31
(学位取得)
アメリカ合衆国 カルフォルニア州立大学ロサンゼルス校 歴史学修士課程修了 MA(歴史学)
3.
1976/09~1980/06
アメリカ合衆国 カルフォルニア州立大学ロサンゼルス校 人文学部 歴史学科卒業 人文学部 歴史学科 卒業 B.A.
4.
1974/01~1976/01
サンディエゴ高校(米国カリフォルニア州サンディエゴ) 卒業 高校卒業証書
■
職歴
1.
2020/04~
京都外国語短期大学 キャリア英語科 教授
2.
2016/04~2020/03
京都外国語短期大学 キャリア英語科 准教授
3.
2014/04~2016/03
京都外国語大学 外国語学部 国際教養学科 准教授
4.
2010/04~2014/03
京都外国語大学 外国語学部 国際教養学科 講師
5.
2004/04~2010/03
京都外国語大学 外国語学部 英米語学科 講師
6.
2001/04~2004/03
関西大学 言語コミュニケーション学部 その他
7.
2000/04~2002/03
同志社大学 英文学部 非常勤講師
8.
1994/04~1997/01
同志社大学 英文学部 非常勤講師
9.
1994/04~2004/03
京都外国語大学 英米学科 非常勤講師
10.
1990/02~2001/03
大阪外語専門学校 ティーチング部門 講師
11.
1988/09~1990/01
シティーオブモンテーレパーク図書館 レファレンス部 その他
12.
1988/08~1989/01
セリトスコミュニティーカレッジ 歴史学部 非常勤講師
13.
1986/09~1988/06
エルモンテアダルトスクール ティーチング部門 非常勤講師
14.
1985/09~1988/09
シティーオブモンテーレパーク図書館 レファレンス部 その他
15.
1981/05~1985/09
ブルグマイヤー記念図書館 レファレンス部 その他
5件表示
全件表示(15件)
■
教育上の能力
●教育方法の実践例
1.
2025/06/01~2025/07/31
Deal with rampant AI cheating on weekly quizzes in "Eat to Live" class
2.
2024/04/01~2024/07/31
Required to teach a class ("Eat to live") with 238 students.
3.
2021/04/01~2021/08/31
Prepare to deliver "Food and Human Culture" class as a remote class.
4.
2021/04/01~2023/01/31
Teaching in person and accommodating remote students (Hyflex)
5.
2020/09/20~2021/01/31
Prepare and Teach One Hybrid (Hyflex) class online
6.
2020/04/01~2021/03/31
Conversion to Online Classes
7.
2020/04/01~
Prepare Slideshows for Lecture Classes
8.
2019/04/01~
Creating Reading Lists for Extensive Reading Students
9.
2018/04~2018/07
Eat to live and live to eat: food around the world
10.
2018/04~2019/07
食と人間の文化と環境
11.
2017/04~2018/03
Food classes
12.
2016/04/10~2016/07/26
Eat to Live and Live to Eat - Food around the World
13.
2016/04~2016/07
Food and Human Culture and Environment
14.
2016/04~2017/01
Graduation Seminar Course
15.
2014/08/17~
Writing Bibliographies (pamphlets) for Extensive Reading
16.
2013/04~2020/02
Making quizzes for the M-Reader
17.
2013/04~
広々とした部屋の本の展示
18.
2011/04~2016/01
講義理解およびディスカッションを助ける活動(Cross Cultural Communication, 国際教養)
●作成した教科書、教材
1.
2025/04/01~2025/07/31
Prepare new lecture class "Area Studies of the English-Speaking World A"
2.
2024/04/03~2024/04/25
Prepare Lecture and Materials for High School Class "American Culture"
3.
2022/05/08~2022/06/01
Prepared Sample Lesson on Analogies for Online Class
4.
2017/04~
Extensive reading Program (多読プログラム)
5.
2016/04~2017/03
Extensive reading Program (多読プログラム)
6.
2015/04~2016/03
Extensive Reading Program (多読プログラム)
7.
2013/04~2013/09
Departure English Expression II(ディパーチャー 英語表現 2)
8.
2013/04~2014/02
Extensive Reading Program (多読プログラム)
9.
2012/04~2013/01
Extensive Reading Program(多読プログラム)
10.
2009/01~2009/01
教科書の改訂
11.
2004/01~2004/01
Ready to Start: Developing the Four Skills(v.1,2,and 3 Beginning,Intermediate and Advanced)(共著)
5件表示
全件表示(29件)
■
所属学会
1.
2021/06~2022/06
American Library Association
2.
2016/08~
JALT extensive reading SIG (Special Interest Group)
3.
1991/04~
全国語学教育学会(JALT)
4.
1996/04~2001/03
∟
大阪支部役員
5.
2016/01~
∟
大阪支部 支部長
6.
1987/04~2008
TESOL(Teachers of English to Speakers of Other Languages)
5件表示
全件表示(6件)
■
資格・免許
1.
1988/06/01
カルフォルニア州 コミュニティカレッジ歴史教員資格 資格取得年月:昭和63年6月
2.
1987/09/20
California Teaching Credential in Designated Subjects for Adult Education
■
授業科目
1.
英語圏地域概説A
2.
世界の文化と環境
3.
英語Ⅰ
4.
グローバル研究ゼミⅠ
5.
グローバル研究ゼミⅡ
6.
グローバル研究ゼミⅢ
7.
グローバル研究ゼミⅣ
8.
Eat to Live & Live to Eat - Food around the world
9.
卒業論文・卒業研究
10.
Eat to Live & Live to Eat - Food around the world
11.
Listening and Speaking Ⅰ
12.
Listening and Speaking Ⅱ
13.
Academic Writing
14.
英語コミュニケーション研究8(アカデミック・リーディング)
5件表示
全件表示(14件)
■
社会における活動
1.
2016/06~2016/06
Workshop: Analogies
■
研究課題・受託研究・科研費
1.
2018/04~2019/03
Literacy Program to nurture life long readers: effective L2 reading instructions from elementary school level to university level 機関内共同研究
2.
2016/04~2017/03
Aiming to Strengthen the KUFS ExtensiveAiming to Strengthen the KUFS Extensive Reading Program Through Increased Motivation,Support and Community Engagement Reading Program Through Increased Motivation,Support and Community Engagement 機関内共同研究
■
researchmapその他
1.
2022/01
英語論文の校正および校閲を行った