(最終更新日:2024-10-14 03:09:05)
|
■ 学会発表
|
■ 著書・論文歴
1.
|
著書
|
一歩進める英語学習・研究ブックス メタファーで読み解く 英語のイディオム (共著) 2022/05
|
2.
|
著書
|
Departure English Expression II Revised (共著) 2018/04
|
3.
|
著書
|
Departure English Expression Ⅰ revised 【平成30年度用】 (共著) 2017/12
|
4.
|
著書
|
Departure
English Expression I Revised (共著) 2016/03
|
5.
|
著書
|
Departure English Expression 2 (ディパーチャー 英語表現2) (共著) 2014/02
|
6.
|
著書
|
Learner Centered Speaking Activities (単著) 2011/12
|
7.
|
著書
|
Ready to Start: Developing the Four Skills (v. 1, 2, and 3 Beginning, Intermediate and Advanced) (共著) 2009/01
|
8.
|
著書
|
PICKE'S HOUSE (共著) 2008/06
|
9.
|
論文
|
Ellsworth, Sherman and Corse: Some Name Choices for American Boys Inspired by Union Public Figures of the American Civil War SELL (単著) 2024/03
|
10.
|
論文
|
An Emergency Shift from Paper to Digital Books in a Large-scale Extensive Reading Program at a Japanese University: Effects on Learner Performance and Experience. Ignis 1,pp.1-26 (共著) 2021/12
|
11.
|
論文
|
Effects of Book Displays on Library Circulation Patterns Some Results from an Extensive Reading Program SELL XXXVII,pp.83-96 (単著) 2021/03
|
12.
|
論文
|
Integrating Critical Thinking Activities into the English Communication Lesson SELL 35,pp.1-21 (単著) 2019/03
|
13.
|
論文
|
The Influence of Bibliographies and Book Displays on Motivation for Extensive Reading Proceedings of the Fourth Extensive Reading World Congress pp.276-284 (単著) 2018/06
|
14.
|
論文
|
Designing Classroom Activities for Learning Idioms: Comparing Metaphor Awareness Method and Translation Method Kenkyu Ronso LXXXXIX,pp.129-146 (共著) 2017/07
|
15.
|
論文
|
Characterizing Best Practices in an Extensive Reading Program Ronso, Kyoto University of Foreign Studies 85,pp.77-95 (共著) 2015/07
|
16.
|
論文
|
メタファーで学ぶイディオム 京都外国語大学『研究論叢』 85,25-43頁 (共著) 2015/07
|
17.
|
論文
|
Developing a Four Skills Academic Course in Cross-Cultural Studies Ronso, Kyoto University of Foreign Studies (79),pp.421-428 (単著) 2012/07
|
18.
|
論文
|
Oral Testing in the Communicative Classroom(コミュニケーション活動を重視したスピーキングテスト) Bradford-Watts, Ikeguchi, and Swanson (eds.) 『JALT2004 Proceedings』(DVD) (共著) 2005/08
|
19.
|
論文
|
Learning Journals: Various Approaches Used in a University Level EFL Setting (ジャーナルによる学び-大学レベルのEFL環境における様々なアプローチ) 関西大学 教育研究機構『外国語教育フォーラム』第2号 75-91頁 (共著) 2003/03
|
20.
|
論文
|
Communication I Syllabus: Designed by Consensus (コミュニケーションIシラバス) 関西大学 教育研究機構『外国語教育フォーラム』創刊号 31-46頁 (共著) 2001/03
|
21.
|
論文
|
Women in Russian Revolutionary Movements(ロシア革命における女性) Jounal of Historical Inquiry 14,23-41頁 (単著) 1987/01
|
22.
|
その他
|
Extensive Reading: Change Yourself! “Find Something Good to Read!” Kyoto University of Foreign Studies, Library report (214),pp.5-5 (単著) 2017/10
|
23.
|
その他
|
Extensive Reading in a Foreign Language 4 "How to Choose a Book for Extensive Reading" Kyoto University of Foreign Studies, Library report (211) (単著) 2016/01
|
24.
|
その他
|
新カリキュラムにおける3年次のリスニング・ライティング統合型授業のありかた (レベッカ・カルマン) 2007/12
|
25.
|
その他
|
It Works in Practice English Teaching Professional No.26 22-23頁 (共著) 2002/01
|
5件表示
|
全件表示(25件)
|
|
■ 学歴
|
■ 職歴
|
■ 教育上の能力
|
■ 所属学会
|
■ 資格・免許
|
■ 授業科目
|
■ 社会における活動
|
■ 研究課題・受託研究・科研費
|
■ researchmapその他
|