研究者総覧
TOPページ
研究者総覧TOPページ
(最終更新日:2023-09-25 03:09:01)
ジェイ クラパーキ
Jay Klaphake
ジェイ・クラパーキ
所属
京都外国語大学 国際貢献学部 グローバルスタディーズ学科
職種
教授
■
学会発表
1.
2019/09
The Surveillance Economy in Schools and Tourism(Mirai Sensei 2019)
2.
2017/06
Ten Lessons for Being a Better Negotiator(Global Negotiation Symposium)
3.
2016/11
21st Century Teaching and Learning with TED Talks(41st Annual International Conference on Language Teaching and Learning)
4.
2015/11
Spreading 21st Century Ideas Through TED Talks(40th Annual International Conference on Language Teaching and Learning)
5.
2015/11
TEDx Events as Community Engagement(University-Community Engagement Conference 2015)
6.
2013/10
TED、TEDx and TED-Ed as Learning Platforms(39th Annual International Conference on Language Teaching and Learning)
7.
2013/05
TEDTalks and TEDx Events as Project-Based Learning(JALT PanSig Conference 2013)
8.
2012/06
Blowing the Whistle on Corporate Misconduct in Japan(International Conference on Law and Society 2012)
9.
2011/11
English for Legal Purposes – Lost In Translation?(37th Annual International Conference on Language Teaching and Learning)
10.
2011/08
Death Penalty from Worldwide Perspectives(死刑制度の世界的展望)(16th World Congress International Society for Criminology)
11.
2011/06
Lay Participation in Japan’s Labor Tribunal System(日本の労働審判制度における市民参加の意義を考える)(Law and Society Association 2011 Annual Meeting)
12.
2011/06
The Death Penalty and Sentencing in Japan: What’s the Verdict on Saiban-in Involvement?(日本における死刑宣告と裁判員の関与:裁判員の関与に対する評定はいかなるものか)(Law and Society Association 2011 Annual Meeting)
13.
2011/05
Adapting Teaching Materials for International Students(外国人学生のための教材作成)(2011 Global Legal Skills Conference)
14.
2011/03
An Overview of U.S. and Japanese Biofuel Policy(米国と日本のバイオ燃料政策の概観)(The Association for Asian Studies 2011 Annual Conference)
15.
2010/11
English for Legal Purposes and Global Legal Skills(法的目的とグローバルに通じる法的技術のための英語)(第36回全国語学教育学会年次国際大会)
16.
2010/02
Japan's Legal System Reforms and the Internationalization of Legal Education(日本の法制度改革と法学教育の国際化)(Global Legal Skills Conference IV)
17.
2010/02
Paradise Lost - May It Yet Be Regained? How Japanese Law Schools Have Lost Their Way(失われた楽園」を再び取り戻せるのか:日本の法科大学院が迷走する理由)(East Asian Law and Society Conference)
18.
2010/01
Grading the Global 30: Metrics for Evaluating Japan’s Newest Higher Education Experiment(Global 30を評価する:最新の高等教育機関の試みを評価する方法)(Japan Studies Association Annual Conference 2010)
19.
2009/06
The Future Direction of Global Legal Education in Japan(日本におけるグローバルな法律教育の将来)(Global Legal Skills Conference III)
20.
2009/02
The Globalization of Legal Education in Japan: Obstacles and Prospects(日本における法律教育のグローバライゼイション:障害と可能性)(Japanese Studies Centre Symposium)
21.
2008/03
Beyond Legal English: Utilizing Active Learning to Bridge Multiple Divides in the Global Legal Skills Classroom(法律英語を超えて: アクティブ・ラーニングの活用)(2008 International Studies Association Convention)
22.
2008/02
Teaching Canadian and American Law Outside of North America(北米以外でカナダ法とアメリカ法を教えることについて)(Global Legal Skills Conference II)
23.
2007/03
Active Learning as Preparation for Global Citizenship: Lessons from the Interfaculty Institute for International Studies (IIIS) (地球市民になるためのアクティブ・ラーニング: Interfaculty Institute for International Studies (IIIS)から学ぶ)(Illinois College Peace Symposium)
24.
2006/06
Teaching Law and Politics in the Globalized Classroom: Utilizing Active Learning Strategies to Bridge the Cultural, Linguistic and Knowledge Divide(グローバルライズされた教室における法と政治の教育。アクティブ・ラーニングを利用し、文化的、言語的そして知識をつなぐ)(International Political Science Association World Congress)
25.
2006/03
21st Century Teaching for 21st Century Students: Globalized Active Learning for Active Global Citizenship(21世紀の学生に対する21世紀の教育。自発的にしてグローバルな市民性を育てるためのアクティブ・ラーニング)(2006 International Studies Association Convention)
26.
2005/04
Has the Time Come for a New Hmong American National Museum?(モン族系アメリカ人の国立博物館新設の時機は熟したのか?)(10th Annual Hmong National Development Conference)
27.
2005/03
Utilizing Active Learning Strategies to Foster Students’ Capacity for Leadership in a Globalized World: Lessons from a Sheltered International Studies Classroom(アクティブ・ラーニングにより閉鎖的な教室から出てグローバル世界で役立つリーダーシップを養成する)(2005 International Studies Association Convention)
28.
2004/11
The Third Wave: Law, Politics, NGO's, and the Rernaking of the Minnesota Hmong Diasporic Identity(第三の波:法、政治、NGOとミネソタのモン族における離散アイデンティティの再構成)(Centre for Cross-Cultural Research)
29.
2004/09
Transcending Borders: Learning to Resolve Conflict in the International Institute(境界を越えて:インターナショナル・インスティテュートで紛争解決について学ぶ)(Peace as a Global Language Conference)
5件表示
全件表示(29件)
■
著書・論文歴
1.
論文
U.S. Trade Policy and the Doha Round Negotiations(米国の貿易政策とドーハ・ラウンドについて) Ritsumeikan Annual Review of International Studies 10,pp.71-93 (共著) 2011/12
2.
論文
You Can’t Always Get What You Want: A Comparison of Biofuel Policy in the United States and Japan(欲しいものが常に手に入るわけではない:米国と日本におけるバイオ燃料に関する政策) Ritsumeikan Annual Review of International Studies 9,pp.81-99 (共著) 2010/12
3.
論文
The ‘Global 30’ Project and Japanese Higher Education Reform: An Example of a ‘Closing in’ or an ‘Opening up’?(Global 30のプロジェクトと日本の高等教育の改革: 「Closing in (閉鎖)」あるいは「Opening up(解放)」か) Globalisation、Societies and Education.Routledge(ロンドン、英国) 8(4),pp.461-475 (共著) 2010/11
4.
論文
Remaking the Minnesota, U.S.A. Hmong NGO Community: Negotiating the Transition from Human Services to Economic Development(米国ミネソタ州 、モン族NGOコミュニティの再構築:人的サービスから経済発展への移行過程) 立命館産業社会論集 第40巻(第3号),pp.37-56 (共著) 2004/12
5.
論文
Rapid Change and the Re-making of the Hmong Community in Minnesota, U.S.A(米国ミネソタ州におけるモン族コミュニティの急速な変化と再構築) 立命館産業社会論集 第40巻(第2号),pp.113-134 (共著) 2004/09
6.
論文
History as Restorative Justice(修復的司法としての歴史) 龍谷法学 第36巻(第4号),pp.1194-1216 (単著) 2004/03
7.
その他
The Alternative Report on the Japanese Government’s Report on the Convention Against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment(拷問及び他の残虐な、非人道的な又は品位を傷つける取扱い又は刑罰に関する条約に関する日本政府報告書についての報告書) 監獄人権センター(東京) (共著) 2007/03
8.
その他
The Preliminary Report by a Coalition of Japanese National NGOs, on the Initial Report of the Japanese Government Under Paragraph 1 of Article 19 of the Convention Against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment(拷問及び他の残虐な、非人道的な又は品位を傷つける取扱い又は刑罰に関する条約への日本政府報告書について、日本のNGOの予備調査報告) 監獄人権センター(東京) (共著) 2006/10
9.
その他
REPARATION FOR TORTURE:A Survey of Law and Practice in Thirty Selected Countries(拷問への賠償:30か国における法律と実施に関する調査) (共著) 2003/04
5件表示
全件表示(9件)
■
学歴
1.
1991/09~1995/06
William Mitchell College of Law Law School Law 修了 Juris Doctor
2.
1984/08~1988/05
Macalester College Liberal Arts Political Science and Speech Communications 卒業 Bachelor of Arts in Political Science and Speech Communications
■
職歴
1.
2018/04~
京都外国語大学 国際貢献学部 グローバルスタディーズ学科 教授
2.
2014/09~2015/03
立命館大学 国際関係学部 非常勤講師
3.
2014/04~2018/03
京都外国語大学 外国語学部 国際教養学科 教授
4.
2013/04~2016/09
大阪大学 法学部 非常勤講師
5.
2007/04~2014/03
立命館大学 国際インスティテュート教学委員会 准教授(任期制)
6.
2004/04~2007/03
立命館大学 国際インスティテュート教学委員会 助教授(任期制)
7.
2001/04~2004/03
立命館大学 国際関係学部 外国語常勤講師
8.
1999/04~2001/03
萩国際大学 国際情報学部 専任講師
9.
1996/04~1999/03
北九州大学 外国語学部 外国人教師
5件表示
全件表示(9件)
■
主要学科目
Law and Negotiation
■
所属学会
1.
2017/01~
Asian Law and Society Association (ALSA)
2.
2010/12~2012/12
Association for Asian Studies
3.
2010/04~
Law and Society Association (LSA)
4.
2009/04~
Association for Business Communication (ABC)
5.
2006/04~2007/04
International Political Science Association (IPSA)
■
授業科目
1.
Introductory Seminar Ⅱ
2.
Community Engagement Workshop Ⅰ
3.
Community Engagement S1
4.
Global Justice
5.
Peace Design Seminar Ⅰ
6.
Peace Design Seminar Ⅱ
7.
Peace Design Seminar Ⅲ
8.
Peace Design Seminar Ⅳ
9.
Graduation Thesis / Project A
10.
Introduction to Presentation Preparation Design & Delivery Ⅰ
11.
Introduction to Law
12.
Global Negotiation
5件表示
全件表示(12件)
■
社会における活動
1.
2015/03~
TEDx Ambassador, Japan
■
委員会・協会等
1.
2007/11~2008/03
Global Legal Skills Conference III International Planning Committee